/
Silaruchu

Budowanie masy mięśniowej – jakie błędy popełniasz?

Na budowanie beztłuszczowej masy ciała największy wpływ mają dwie składowe: odpowiednio dobrany trening siłowy, który stanowi bodziec do prawidłowego rozrostu mięśni oraz zbilansowana dieta. Dopiero dzięki połączeniu obu z nich osiągniesz maksymalny przyrost tkanki mięśniowej. Jednak musisz pamiętać, że ilość tkanki beztłuszczowej, którą możesz zyskać zależy także od typu sylwetki, czynników genetycznych oraz równowagi hormonalnej.

Jednym z głównych problemów, na które jesteś narażony podczas budowania masy mięśniowej jest potocznie zwane “zalewanie się” czyli odkładanie się dużych ilości tkanki tłuszczowej. Jest to skutkiem nieprawidłowych decyzji zarówno żywieniowych jak i treningowych. Przechodząc do aspektów żywieniowych, na sam początek musisz określić, ile powinieneś jeść, aby budować mięśnie należy wprowadzić dodatni bilans energetyczny.
I tutaj pojawiają się podstawowe błędy takie jak:

Spożywanie za dużej ilości kalorii – osoby, które nie widzą natychmiastowych efektów, stosują gigantyczne nadwyżki kaloryczne, zapominając o tym, że nasz organizm ma ograniczone tempo rozwoju mięśni. Musisz pamiętać także o tym, że budowanie masy mięśniowej to proces złożony, który wymaga cierpliwości i wytrwałości.

Robisz to byle jak – nie przywiązujesz zbyt dużej uwagi do tego co znajduje się na Twoim talerzu “byle by dużo jeść”. Błąd. Musisz skupić się zarówno na ilości kalorii, które powinieneś przyjmować jak i na odpowiednim doborze makroskładników.

Folgujesz sobie – w weekendy imprezy, alkohol się leje, a w drodze powrotnej do domu zajadasz się kebabem, bo jesteś “na masie” i Ci wolno? Nic dziwnego, że zamiast mięśni przybywa Ci tkanki tłuszczowej. Okres budowania masy mięśniowej wcale Cię nie zwalnia z przestrzegania zasad prawidłowego odżywiania.

Obijasz się na treningach – najlepszym sposobem budowania mięśni jest trening oporowy z odpowiednio dobranym ciężarem i zapewniający jak najlepszą progresję. Jeśli nie trenujesz regularnie, nie masz motywacji, nie widzisz postępów – skontaktuj się z zespołem Siła Ruchu, a na pewno pomożemy Ci w osiągnięciu Twoich celów!

Daria Górniak

Odbierz darmowy trening

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *