/
Silaruchu

Zawsze powtarzam, że silny gorset mięśniowy to podstawa, dlatego, Kochani, STAWIAMY NA CORE!

Co to takiego?
Core stability excersise to inaczej określane, ćwiczenia „mięśni środka” lub najprościej rzecz ujmując, stabilności ogólnej. Głównym celem treningu jest stabilizacja i wzmocnienie mięśni głębokich brzucha, dna miednicy, przykręgosłupowych, oraz tych powierzchniowych jak prosty i skośne brzucha, pośladkowe i najszerszy grzbietu.

Stabilizacja i wzmocnienie to nie jedyna zaleta tego typu treningu.

Solidny core pomaga wypracować właściwą postawę i symetryczną sylwetkę, daje poczucie świadomości własnego ciała, przyczynia się do poprawy równowagi, ułatwia wykonywanie bazowych ćwiczeń jak: przysiady, ciągi, różnego rodzaju wyciskania i przyciągania. Zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji – zwłaszcza kręgosłupa oraz (i tutaj informacja dla miłośników sportów siłowych) ma istotny wpływ na poprawę rezultatów siłowych. Większa stabilizacja = „czysty ruch”, a co za tym idzie, lepsze przełożenie wytworzonej energii na przeniesienie ciężaru z punktu A do punktu B.

Nie ilość, JAKOŚĆ!

Podczas treningu zdecydowany nacisk kładziemy na poprawną technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń. W szczególności prawidłowe oddychanie, które odbywa się torem przeponowym, ustawienie kręgosłupa zgodnie z zachowaniem jego naturalnych krzywizn oraz miednicy w pozycji neutralnej.
Z pewnością każdy z Was zna podstawowe ćwiczenie stabilizacyjne jakim jest plank (inaczej deska). Na pierwszy rzut oka, całkiem proste, jednak przy odpowiednim ustawieniu ciała przez trenera, już po kilku, kilkunastu sekundach, możecie zauważyć, że nie jest tak przyjemne. O technice i profitach jakie niesie za sobą prawidłowe jego wykonanie już w kolejnym artykule, na temat stabilizacji 🙂 Bądźcie czujni

Odbierz darmowy trening

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *