fbpx
Zapomnij o fastfoodzie w przerwie w pracy

Przeczytaj i zmień ten paskudny nawyk! 

Już nie będziesz musiał się denerwować z powodu zapomnianego drugiego śniadania. W sklepach tuż pod biurem znajdziesz WSZYSTKO, CZEGO POTRZEBUJESZ. Jesteś w stanie skomponować zdrowy i zbilansowany posiłek na cito, ot tak, po drodze do pracy!  A do tego zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Zabiegani zapominamy często o najważniejszym, czyli o nas samych. Każdemu dbającemu o dietę i zdrowy styl życia, nie raz zdarzyło się zapomnieć drugiego śniadania, a wizja fastfooda znowu zawisła niczym pistolet na ścianie w pierwszym akcie – w końcu musi wypalić! 

Co więc zrobić, jak zapomniałeś pojemnika ze zdrowym żarciem?

Masz dwie opcje:

  1. Idziesz do fastfooda lub innego baru

ALBO

2.idziesz do sklepu pod biurem

Dobrze widzisz. Zamiast iść do MAKA za rogiem możesz szybko, tanio i ZDROWO skomponować posiłek z tego, co znajdziesz w sklepie zaraz obok.

Teraz pomyśl, gdzie jest najbliższy sklep. Może to być Żabka, Lewiatan lub inna Biedronka – bez znaczenia. Któryś z nich na pewno znajdziesz za rogiem, bo są dosłownie wszędzie. 

Teraz pamiętając, że zbilansowany posiłek składa się z węglowodanów, białka i tłuszczy, zadaj sobie pytanie:

 Co może zastąpić zostawione w domu węglowodany?

Węglowodany na szybko

Odpowiedź jest prosta:

Pełnoziarnista bułka typu graham. 

Błyskawiczna owsianka do zalania w kubku.

Owoce.

Baton musli czy inny sportowy baton pełen węgli – Tylko uważaj. Zwróć uwagę na zawartość zwykłego-nie-fit cukru 😉

Problem węglowodanów rozwiązany!

Teraz czas na polowanie na białko…

Serek wiejski. Znany i lubiany. Czemu więc nie wybierzesz jego zamiast kolejnego fastfooda? 

Skyr – Serek, który ostatnio podbija salony. Czemu? Bo ma obłędną, kremową konsystencję. Świetnie smakuje z owocami i… załadowany jest białkiem jak Twoj email wiadomościami od szefa! 

Oprócz normalnego skyra masz jego pitną wersję. Źródło białka łatwe do spożycia w biegu między klientem a szefem. 

I ostatnia moja propozycja – napój białkowy. Dostępny prawie w każdym sklepie, tylko pod rożnymi nazwami i w różnych smakach. To już jak jechanie na kodach. Prostota i dostępność białka z tego źródła jest jak gode mode w grach akcji. Po prostu hakujesz system. 

Jak widać bez problemu znajdziesz cztery źródła białka, które możesz W KAŻDEJ CHWILI nabyć i skonsumować. 

Zostały nam jeszcze tłuszcze.

Z tłuszczami jest ten problem, że są często w formie płynnej lub innej, ciężkiej do spożycia ASAP gdzieś w przerwie na kawę. 

 Co więc mogę polecić?

Zacznijmy od orzechów. W sklepach są ich dziesiątki: ziemne, macadamia, nerkowce, migdały, różne mieszanki jak np. studencka… do wyboru, do koloru. 

Na dobrą sprawę więcej Ci nie potrzeba, ale wiem, że są wybredni. 

Kolejnym źródłem tłuszczy może być awokado. Jeśli trafisz na dojrzałe, to bez brudzenia i sztućców wrzucisz pełen kwasów Omega 3 owoc do posiłku. A do tego będziesz fancy i posh 😉

Również wiórki kokosowe mogą być niezłym dodatkiem jako smaczne źródło tłuszczu. 

Jeśli nic do tej pory nie zaspokoiło Twoich wygórowanych potrzeb, to zawsze możesz zjeść kostkę smalcu… albo przestać wybrzydzać – w końcu to sytuacja awaryjna, kiedy nie masz co jeść, a potrzebujesz zdrowego i zbilansowanego posiłku! Mózg potrzebuje dobrego jakościowo paliwa. Daleko na oparach czwartej z rzędu kawy nie zajedziesz.

Jak widać, w sklepach na każdym rogu nawet i tłuszczy jest pod dostatkiem. Nic, tylko wybierać i komponować szybkie i smaczne posiłki zgodne z trzymaną dietą. 

A’propos kompozycji…

Nie oszukujmy się, że wszystko ze sobą pasuje. Raczej nie zjesz grahamki z wiórkami kokosowymi, prawda?

Z doświadczenia wiem, że ludzie mając do wyboru więcej niż kilka opcji, stają przed niemożliwym do rozwiązania pod presją czasu problemem. Śpiesząc się do pracy i widząc powyższe produkty do wyboru ciężko jest się szybko zdecydować. 

Dlatego ponownie ruszam z odsieczą i podam najpopularniejsze według moich klientów kompozycje smakowe.

Przypominam jednak, że głównym kryterium jest Twój gust i prostota spożycia posiłku – najlepiej bez sztućców i bez brudzenia.

Co do czego pasuje? 

Do bułki typu graham pasuje serek wiejski i skyr. Jako źródła tłuszczy można użyć awokado, które stanowi świetny dodatek do bułki. Czyli masz wersję na słono. Jeśli w biurowej kuchni znajdziesz jeszcze pieprz i sól, to już wogóle petarda.

Owoce świetnie pasują do pitnego skyra i napoju białkowego. Jeśli masz możliwość picia napoju ze szklanki, to możesz dosypać trochę wiórków kokosowych albo mielonych migdałów. Jeśli jesz w locie, po prostu zagryź wszystko garścią nerkowców.

Batony węglowodanowe i muesli to świetna zagryzka do napojów białkowych i pitnego skyra. Na koniec możesz wszystko przegryźć kilkoma nerkowcami.

A teraz przykładowe posiłki, o których opowiadają mi moi klienci:

  1. Bułka z ziarnami, awokado i serek wiejski.
  2. Bułka graham i skyr z orzechami.
  3. Błyskawiczna owsianka, skyr pitny i płatki migdałów (Tutaj potrzebny jest kubek i 2 minuty na nasiąknięcie owsianki)
  4. Błyskawiczna kasza manna, napój białkowy i garść wiórków kokosowych (Również przyda się kubek).
  5. Banan, pitny skyr i orzechy na zagrychę.
  6. Truskawki, napój białkowy i mieszanka studencka.
  7. Mogę tak bez końca…

Tak jak mówiłem – ile osób, tyle preferencji.

Proste? Proste! Więc trzymaj się postanowień, nie łam się i zasuwaj do sklepu na rogu – na pewno coś tam znajdziesz! A dodatkowo zajmie Ci to mniej cennego czasu i wydasz mniej pieniędzy, niż gdybyś restaurował się w pobliskim fastfoodzie. 

Same plusy… nic, tylko zapominać jedzenia z domu… 😉

Pierwszy taki Ebook w Polsce!

ZAPOMNIJ o sztywnej diecie. Odżywiaj się MĄDRZE w parze i rodzinie. Wypracuj zdrowe NAWYKI żywieniowe… i CHUDNIJ!

Zapisz się na listę mailową i pobierz DARMOWY Zestaw na Start

Chcesz się wreszcie za siebie zabrać ale nie wiesz jak?

Podczas spotkania omówimy w jakim miejscu jesteś teraz. Określimy do jakiego miejsca chcesz dojść i w jakim czasie możesz to zrobić. Jak możesz zacząć działać już teraz i jak mogę Ci w tym pomóc

Napisz do mnie

Kontakt@silaruchu.pl

Więcej wiedzy i informacji ode mnie:

×